גישור עסקי וניהול קונפליקטים

גישור:

"הליך שבו נועד מגשר עם בעלי הדין (הצדדים), כדי להביאם לידי הסכמה ליישוב הסכסוך, מבלי שיש בידו סמכות להכריע בו"
(על-פי חוק בתי משפט 79/ג' משנת 1979)

בשנים האחרונות העמקתי את התמחותי ומעורבותי בעולמות הגישור, בעיקר בגישור המסחרי-עסקי וכן במשפחתי-זוגי.
מעבר לעיסוקי כמגשר בתיקים המגיעים מבתי משפט, אני משתמש בשפה ובעקרונות הגישוריים
גם בפעילויותיי מול לקוחותיי הפרטיים והעסקיים-ארגוניים.
ההליך הגישורי נערך תחת עקרונות מיוחדים המאפשרים, בין היתר,
משא ומתן אינטגרטיבי ומשתף; שמירה על מערכות יחסים טובות; אבחון תמונה רחבה, הוליסטית ומפורטת;
בניית אמון; הצגת אינטרסים; מציאת פתרונות מגוונים ה"מרחיבים את העוגה"
ולבסוף יצירת הסכמה שבה גלום רווח מיטבי לכל הצדדים.

קונפליקט:

בחיים ובעולם העסקי-ארגוני נוצרים קונפליקטים רבים, מטבע העיסוק בבני-אדם.
אחת ההגדרות הקלאסיות למושג היא
"קונפליקט הוא יחסי גומלין בין אנשים התלויים זה בזה,
אשר לתפיסתם יש ביניהם ניגוד של מטרות, יעדים וערכים
ואשר רואים את הצד השני כמי שעלול למנוע מהם את השגת מטרותיהם" (Putman & Poole, 1978).
אני עוסק רבות בנושא זה, בעיקר בקרב עסקים וארגונים,
ומסייע בפתרון מחלוקות והבנת הערך שקיים בניהול קונפליקט נכון ואפקטיבי.

מה שלא עובד בכוח, עובד במוח! ובגישור 🙂