מאז ומעולם האדם ניסה להבין את עצמו ואת האחרים. מיוון העתיקה ועד ימינו התפתחו תיאוריות על תכונות האופי והשפעתן על האישיות וההצלחה שלנו בחיים. פוסט על תכונות אוניברסאליות ומה ניתן לעשות איתן כאנשי מכירות.
התכונות שלנו גורמות לנו להגיב שונה האחד מהשני, ולכן אנשים שונים יגיבו אחרת לאותן הסיטואציות. היוונים העתיקים עלו על כך וחילקו את כולנו לארבעה טיפוסים (טמפרמנטים): האימפולסיבי, הכריזמטי, המהורהר והרגוע. היום אנחנו יודעים שבכולנו יש הכול בזכות מחקר התכונות שהלך והתפתח, דרך יונג שהשפיע עליו רבות ועד לתיאוריית 5 התכונות הגדולות שהתגבשה בשנות ה-80 וה-90.
5 התכונות האוניברסאליות שהגיעו לגמר הן: פתיחות לחוויה, מסירות או מצפוניות, מוחצנות, נעימות, יציבות רגשית. התכונות קיימות אצל כולנו ומשפיעות על האישיות שלנו.
עד כאן הכול טוב ויפה, אבל כיצד אנחנו יכולים להשתמש בתכונות האופי שלנו כדי להשתפר בתהליכי המכירה השונים, ממציאת הלקוח ועד לסגירת העסקה?
בתהליכי הייעוץ שאני מעביר, אני נעזר במודל מעניין מאוניברסיטת ווסטמיניסטר בלונדון, שעונה לשם לומינה. במודל לקחו את עולם העבודה ולעניינינו, את שלבי המכירה השונים ויחד עם מבחן אישיותי שבודק את הביטוי של 5 התכונות הגדולות אצל כל הנבדקים, אנחנו מבינים באילו תכונות אנחנו משתמשים בכל אחד משלבי המכירה, מה הן החוזקות שלנו ומה הן החולשות.
המודל מתייחס לכל תכונה כאל נעה על ציר, בין המצב האידיאלי, למצב בו אנחנו משתמשים בה באופן שמזיק לתהליך המכירה. לדוגמה, במידה ואני חושב מחוץ לקופסה, האם החשיבה שלי מועילה לי או מובילה אותי לקחת סיכונים ללא מחקר מבוסס? או האם איסוף הנתונים שלי אפקטיבי או שאני לא יודע להפסיק בזמן ומרוב מידע אני נכנס לקיפאון?
מה ניתן לעשות עם כל המידע?
בעזרת ייעוץ והכוונה ניתן ללמוד כיצד להיעזר בתכונות החזקות שלנו ולעדן את השימוש בתכונות שעלולות לתקוע אותנו בתהליך המכירה. אנחנו מבינים, מעלים למודעות, מתאמנים ומתרגלים להגיב נכון יותר, כדי לתקשר ולמכור טוב יותר עם מי שמולנו.
מוזמנים לפנות אליי לפרטים ולמידע נוסף.